Skällande hund

Vår hundvalp 5 mån skäller så fort vi möter någon när vi är ute och går. Både på människor och hundar. Har försökt med klickljud och godis men hjälper bara ibland. Är en dvärgschnauzer. Med vänlig hälsning, Ulrika

Kommentarer

  • Hej Ulrika,

    Det låter som att ni har något som ni behöver fokusera er träning på och det är bra att du trotts detta försöker att träna dagligen på det under promenader och vid olika möten.

    Jag rekommenderar er att ta kontakt med någon som håller en valpkurs t.ex.
    Där får ni chansen att möta individer i liknande åldrar och kan även få många tips från andra hundägare men också eran instruktör på kursen.
    Svenska Brukshundsklubben håller ibland kurser i detta på sina lokala klubbar men även många privata aktörer finns inom detta område.
    Förhoppningsvis hittar ni många tips genom att söka på internet vad som ligger i ert närområde.

    Stort lycka till med er valp!

    Med vänliga hälsningar,
  • Vi har gått några kurser i lydnad. Vi försöker följa deras råd, med bl.a godis o leksak men inget verkar hjälpa.
  • Hej Hans!

    Tråkigt att det inte har hjälpt. Tyvärr kan vi här inte ge så mycket mer råd än att fortsätta jobba med hunden och testa olika metoder/kurser. Jag skulle även rekommendera att du kontaktar din uppfödare för vägledning!

    Vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.