Para 10-årig tik

Hej! Jag har en underbar jackrussel/tibitansk spaniel blandning och jag hade verkligen velat ta valpar på henne, hon är en frisk och sprallig 10åring. Är det försent att ta valpar på henne och finns det några risker?

Kommentarer

  • Hej Zandra!

    Att para en äldre tik ökar riskerna för komplikationer. I våra grundregler står det att tik inte får paras om hon har fyllt 7 år och inte tidigare haft valpar. Så att para din 10-åriga tik nu är inte att rekommendera.

    Vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.