Skaffa hund

Hej vi är intresserade av att skaffa en hund men varken jag eller min fru har tid att skaffa en valp för vi har inte någon möjlighet ta ledigt från. Så tips vart man kan vända sig om det. Har lagt en massa intresse anmälningar på hundstallet men där verkar dom bara gå på om man bor i en villa som vi inte gör.
Tacksam för tips och förslag om hur vi ska göra.

Kommentarer

  • Hej Ted,
    vad trevligt att ni funderar på att skaffa hund!
    Ni skriver att ni inte har tiden för en valp och det är ju helt riktigt att en liten valp kräver mer i början. Tänk bara på att även en äldre hund behöver tid, fysisk aktivitet och mental stimulans.

    Vet ni vilken ras ni är intresserade av skulle jag råda att kontakta rasklubbens valphänvisning, där kan det också finnas äldre hundar som behöver omplaceras. Här finner ni länk till rasklubbar.

    Ni kan också kontakta uppfödare och höra om de kanske har en äldre hund som behöver nytt hem. På vår sida Köpa Hund finner ni lista till uppfödare.

    Annars är det så att man är hänvisad till annonser när det gäller äldre hundar.

    Lycka till!

  • Hej, vi är intresserade av att köpa en schäfer valp, men vi vet inte om vi ska skaffa den nu, imitten av sommaren eller nästa år i slutet av maj? Vad rekommenderar ni?
  • Hej Christina,
    det är ju helt upp till er när det passar bäst, när ni kan planera in ledighet och semester.

    Trevlig sommar!

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.