Skada på hund där köp ej är genomfört än

Vad gäller när en köpare, som lovat betala sin hund till säljare inte gjort det (han har hämtat hunden) och där hunden bli anfallen av annan hund och behöver veterinärvård. Blir säljaren på att betala för veterinärkostnaderna och hur göra för att få betalt för hunden?

Kommentarer

  • Hej Sofia

    Det framgår inte om det rör sig om ett konsumentköp eller ett köp mellan näringsidkare/privatpersoner. Jag får därför be dig att mejla till den juridiska rådgivningen för svar. Bifoga medlemsnummer; juridik@skk.se.

    Agneta Juridiska
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.