Ska köpa valp får man hämta den samm dag den blir 8 veckor?

Hej, vi ska hämta hem en valp tik. Får man hämta hunden samma dag den blir 8 veckor eller lär den vara 8 veckor och någon dag?

Kommentarer

  • Hej Jennie,
    Ja, valpar ska levereras som tidigast vid åtta 8 veckors ålder.
    Sen om du kommer överens med din uppfödare att hämta vid exakt 8 veckor eller om valpen får stanna hos uppföderan någon dag extra är upp till er.

    Bifogar info om vad som kan vara bra att tänka på vid ett valp köp.

    Köpa hund

    Välkommen valp

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.