Ska jag anmäla avliden hund?

Hej,
jag undrar om jag ska anmäla till skk då min 6 månaders valp är avlivad pga hjärtsjukdom eller behövs inte det?

Kommentarer

  • Hej,

    Vad tråkigt att höra om din valp.

    SKK har ingen central registrering av dödsorsaker men däremot kan din rasklubb vara intresserad av att få den informationen då många rasklubbar för egna hälsoregister över sin ras. Kontakta gärna vår medlemsavdelning så att de kan registrera att din hund är avliden.
  • Hej,
    jag fick ta bort min unga jaktlabbehane knappt 20 mån gammal pga EP och neurologisk rörelsestörning. Detta är anmält till rasklubben och de register som finns för jaktlabbar med EP, men kommer han alltid att finnas med i SKK:s register eller syns det på något sätt att en ur kullen blivit avlivad pga sjukdom? Tyvärr blev hela kullen en "skräpkull" men min var den enda som än så länge hade EP, alltså ingen bra kombination av hane och tik att använda framöver.

  • Hej Frida,
    tråkigt med din unga hund.
    Det som vi gör är att lägga en spärr att hunden är avliden, orsaken framgår inte.

    Vänliga hälsningar
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.