Sälja vuxen hund

Jag har en bichon havanais som blir 2 år i januari. En hane. Jag har funderingar på att sälja honom då min hälsa har blivit sämre o sämre. Jag undrar om det är nåt speciellt jag bör tänka på, hur mycket jag kan ta för honom och var bästa platsen för en försäljning är? Jag gav 13 000 för honom och han har stamtavla. Mvh Gunilla

Kommentarer

  • Hej Gunilla,
    när det gäller priset har vi inga riktlinjer utan det är helt upp till säljaren vilket pris man vill ha. Skulle rekommendera att du vänder dig till uppfödaren eller rasklubben (Bichon Bolognese & Havanais Club) och kan kanske där få vägledning om pris. Likaså vilket som är bästa platsen att han finns till försäljning.

    Innan försäljning bör han vara veterinärbesiktigad vilket är en trygghet både för dig och köparen att du sålt en frisk hund.

    Skriv ett köpeavtal vilket är ett kvitto på att hunden bytt ägare.

    Gör ett ägarbyte hos Jordbruksverket och SKK.

    Lycka till och hoppas det löser sig till det bästa för dig och hunden!

    Vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.