Ska sälja vidare en valp, hur går jag tillväga?

Hej! Vi köpte en valp för 1 vecka sen men den funkar inte i våran familj. Vi ska sälja den vidare. Hur gör man med chipmärkning ? Sen fick vi också 3 månaders gratis försäkring. Kan vi föra över de på den nya ägaren? Mvh jonna

Kommentarer

  • Hej Jonna,

    Jag är inte riktigt säker på vad du menar med "Hur gör man med chipmärkning?" men det vanliga förfarandet vid ägarbyte är att om man gjort en ägaranmälan till DjurID.se - SKKs ägarregister antingen;

    1. tar fram den bekräftelse ni fick när ni gjorde ägaranmälan, fyller i delen för ägarbyte och skickar in den till oss, portot är betalt
    2. laddar ner blanketten för ägarbyte, fyller i och skickar in till oss, portot är betalt

    Kom ihåg att blanketten måste vara underskriven av både säljare och köpare.

    Vad gäller försäkringen måste jag be dig vända dig till aktuellt försäkringsbolag.

    Hälsningar

    Helena Marknadschef

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.