Sälja hund som ägs av dödsbo

Hej!
Vår golden retriever Elsa står registrerad på min sambo som gick bort i somras. Nu har barnen, som är dödsbodelägare, givit mig i uppdrag att sälja hunden. Jag har laddat ner blanketten ägarbyte från er sida och fyllt i den med den nya ägaren. Behöver jag bifoga fullmakt från barnen när jag skickar in anmälan om ägarbyte eller hur ska jag göra för att det ska bli korrekt.
Mvh
Lasse Eriksson

Kommentarer

  • Hej Lasse,

    Det räcker med att dödsbo ska skriva under blanketten för att vi ska handlägga den.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.