Sälja hund från dödsbo

Hej, är det tillåtet att sälja hunden om den ena dödsbodelägaren inte skriver under köpekontraktet utan vill behålla hunden?
Mvh
Anders

Kommentarer

  • Hej Anders!
    Nej, givetvis måste alla dödsbodelägare underteckna köpeavtalet. Om en dödsbodelägare vill behålla hunden är det rimligt att hunden tilldelas ett värde och att det värdet avräknas på den dödsbodelägarens del av dödsboet.
    Agneta Juridiska

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.