Sälja en hundvalp till Norge?

Vad gäller om man ska sälja en renrasig hundvalp till Norge? Hur gammal ska den vara? EU-pass antar jag att den ska ha men hur är det med vaccinationer?

Kommentarer

  • Hej Sofia,
    När du säljer en valp inom norden krävs det från Svenska kennelklubben ingen exportstamtavla utan hunden ska ha med sig sin vanliga stamtavla/registreringsbevis.

    Gällande införsel av hund så är det jordbruksverket man ska kontakta. Gällande utförsel till ett annat land så är det i detta fall den norska motsvarigheten till vårt jordbruksverk du ska ta kontakt med.

    Införselsregler mellan olika länder kan variera så det bästa är att få rätt information från det landet hunden ska flytta till.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.