Saknar en merit inom bruks

Hej!
Jag ser på min hund Vassruggens Arn Ulfheidna att han fått titeln SPHIII samt sitt championat i spår. Men däremot har han inte fått någon titel för sin uppflyttning till elit klass sök. Borde han inte ha en motsvarande titel för det?
Med vänlig hälsning Karin

Kommentarer

  • Hej,

    Då ert resultat inom sök är taget innan 2017-01-01 när titlarna infördes så kan ni inte få denna titel retroaktivt.
    För mera frågor kring titlarna så rekommenderar jag er att ta kontakt med Svenska Brukshundsklubben då det är dom som har regelverket kring dessa.

    Med vänliga hälsningar,
  • Visas inte brukstitlarna på Hunddata under fliken Champion och titlar? Om inte, varför?

    Mvh Anita
  • Hej,

    Jo det gör dom, för att enklare kunna hjälpa er i ärendet så ta gärna kontakt med oss vid reg@skk.se med vilken hund det gäller samt vilken titel som saknas så kan vi hjälpa er.

    Med vänliga hälsningar,
  • Hej igen,
    Saknar inte en speciell hund utan alla lagotto romagnolo som tagit SPI och SPII 2017-19 (sex st tror jag). Därför undrar jag om dessa titlar inte visas under den fliken.

    Mvh Anita
  • Hej,

    Titeln SPH läggs som sagt in per automatik för hundar som erhållit detta efter 2017-01-01.
    Ni får mejla in detta till reg@skk.se så får vi titta närmare på det om ni har registreringsnummer för hundarna som det gäller.

    Med vänliga hälsningar,

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.