Säga till hund med att ta tag i öra?

Hejsan, jag undrar om det är skadligt eller farligt för en hund när man tar tag i örat och vrider väldigt lite tills hunden piper till?

Kommentarer

  • Hej,

    Att en hund piper till betyder med största sannolikhet att handlingen gör ont på hunden och att det orsakar ett obehag.
    Att göra detta kan alltså innebära smärta och skada på en hund och det är väl inget man vill utsätta sin bästa vän för.

    Kanske är det bättre att man anmäler sig och sin hund till er kurs i vardagslydnad och får råd och tips kring träning som ger båda glädje och ett fint samarbete.

    Med vänliga hälsningar,

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.