Rovdjurs viltspår

Hej. Jag undrar varför rovdjurs viltspår inte förs in i hundata som det vi gått? Tex björnspår. Är ändå lite skillnad på rovdjur och klövdjur. Och inte alla hundar som går på rovdjur.

Kommentarer

  • Hej Camilla,
    Din fråga är relevant, efter förra regelrevideringen blev det ju möjligt att gå viltspår även på rovdjursdel, och inte enbart på klövvilt. Vi tar med oss din fråga till nästa regelrevidering, och ser om vi kan få in en sådan uppdelning i Hunddata från och med 2022 när nya viltspårregeler börjar gälla.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.