Resa med hund på 1 år

Hej! Jag har en chihuahua på 5 månader som i Juli blir 1 år, och vi ska resa till Bosnien i 4 dagar och sedan till Kroatien i 2 veckor?
Vad är det som behöver göras? Och vad ska man tänka på?

Kommentarer

  • Hej Sara,
    Hunden behöver rabiesvaccineras och få ett pass, detta får du hos veterinären.
    Sen kan det vara så att det behövs ytterligare saker som behövs göras så det är viktigt att man alltid kontaktar Jordbruksverket när man ska resa utomlands med sin hund.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.