Renrasig till blandras

Hej jag köpte en valp som enligt alla uppgifter och papper skulle vara en american bully men ju mer han växte liknar han en grand danios. Säljaren nekar medans jag tror att hennes grande tjuvparat sig med bullymamman. Hur går jag vidare med detta då det känns som om jag blivit lurad

Kommentarer

  • Hej Micaela!

    Svenska Kennelklubben - hundägarnas riksorganisation - ingår som medlem i FCI och ska bland annat väcka intresse och främja avel av mentalt och fysiskt sunda, såväl som jaktligt och exteriört fullgoda rashundar.

    American bully är inte en ras godkänd av SKK. Mitt förslag är att du vänder dig till din uppfödare och begär dna-typning för att säkerställa att de av din uppfödare uppgivna föräldradjuren är korrekta.

    Om du inte får respons av din uppfödare får du vända dig till ett juridiskt ombud eller Allmänna reklamationsnämnden. Du kan också se om din kommun har en konsumentvägledare som du kan vända dig till. Lycka till!
    Agneta Juridiska

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.