Hur ser SKKs regler för ögonlysning ut?

Hej
Vår ras hade avelsprogram för ögonlysning,(vi var tvungna att ögonlysa innan parning) Klubben beslutade att det inte längre behövdes och  är nu borttaget sen mars 2017.
Hur är era regler, måste jag ögonlysa i alla fall innan parningen?

Kommentarer

  • Hej Eva.

    Om rasen inte längre har ett hälsoprogram infört i SKK´s registreringsregler som innebär att de måste ögonlysas för att få registrera valpar i SKK behöver du inte ögonlysa din hund.
  • Hej, vid ögonlysning av staffevalp, hur ofta hittar man förändringar och vad innebär det förrutom att man ev. inte kan avla på individen?
  • Hej Bosse!

    Dessa frågor bör du ställa till den veterinär som ögonlyser din hund.

    Med vänliga hälsningar

    Camilla
  • Är det någon regel på ögonlysning inför parning för att få reg i valparna? Är ögonkast tidigare för två och tre år sedan
  • Hej!
    Tack för din fråga.
    Beroende på ras så skiljer sig registreringsreglerna för ögonlysning. Du behöver kolla vad som gäller för just din ras, se våra registreringsregler här.

    Ha en fin dag!

    Vänligen

    Anna Medlemsservice
  • Glömde skriva rasen golden retreiver
  • Hej!
    Tack för ditt svar.
    Vad bra,Golden Retriever finns att hitta under grupp 8 i registreringsreglerna.

    Lycka till!
    Vänligen
    Anna Medlemsservice

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.