Regler för inlåning av tik från utlandet.

Vi funderar på att låna in en tik från Tyskland för att ta en kull på henne.
Vilka regler gäller och vad behövs i form av eventuella papper, prover, tester etc?

Kommentarer

  • Hej Taddy,
    det är ju lite beroende på vad det är för ras det gäller för att kunna svara med all säkerhet. Kommer hon vara parad när hon kommer eller ska hon paras med en hane i Sverige?

    Oavsett ras så skickar ni in registreringsansökan tillsammans med en kopia på ert låneavtal, kopia på stamtavlan och eventuella meriter.

    Vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.