Registreringsbevis

Hej. För en vecka sedan köpte jag en valp. Uppfödaren informerade då att valpens namn blivit felstavat i registreringsbeviset. Nu vill uppfödaren att jag ska skicka tillbaka registreringsbeviset/stamtavlan till henne för att den måste in till er på SKK för ändring. Stämmer detta? //Sandra

Kommentarer

  • Hej Sandra,
    ja det stämmer, har det blivit fel på stamtavlan vill vi ha tillbaka den felande för att skicka en ny.

    Vänliga hälsningar
  • Hej. Vi är intresserad av att köpa en Australien Shepard som är 1år. Men den har ingen stamtavla. Dom säger att de inte sökte någon då de fick många åter bud på valp köpare då de ville ha en viss färg kombination på valpen. Kan man söka stamtavla i eftermiddag. Efterhand ska det vara.
  • Hej Eivor!

    Uppfödare ska registrera sin kull innan den fyller 5 månader, då får uppfödaren registreringsbevis på samtliga valpar som sedan levereras med valpen till den nya köparen. En uppfödare kan inte registrera enbart en valp utan hela kullen måste registreras.

    Om valpen är registrerad men stamtavlan är borttappad kan man beställa ett dubblettbevis. Om valpen inte registrerades av uppfödaren och därmed inte har någon stamtavla kan du som köpare inte registrera hunden i efterhand.

    Hur det fungerar med registrering kan du läsa om här.

    Önskar dig en trevlig helg

    Vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.