Kan jag få en oregistrerad hund rastypgodkänd?

hej går det på något sätt att få till ett registreringsbevis på en renrasig hund utan bakrund? kanske dum fråga. kan man få henne hund rastypsgodkänd? för att tex kunna ställa ut sin hund?

Kommentarer

  • Hej Jeanette,
    är det en ras som är i minoritet finns möjligheten att mönstra in hunden, då tar man först kontakt med gällande rasklubb.
    Annars är det tyvärr inte möjligt att registrera hunden i SKK, det är uppfödaren som ska registrerar hela valpkullen innan 5 månaders ålder.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.