Går det att registrera valpkull digitalt?

Hej!
Jag har parat min tik med en norsk hane och valparna föddes 6 december. Jag skickade förra veckan registreringsansökan till hanhundsägaren i Norge, för att hon skulle skriva på innan vi skickade dem till er.
Nu har vi problem, då hon ännu  inte fått mitt brev och jag blir orolig att jag ej hinner få valparna registrerade tills de är 8 veckor den 31 januari.
I Norge kan man skicka registrering och signera elektroniskt men ser ej att vi kan göra det i Sverige.
Hur är det?
går det att registrera via datorn här i Sverige?
Godtar ni att man fotograferar registreringspapperet och sen skickar över till er via mail om det nu drar ut på tiden , att skicka brev fram och tillbaka?
Med vänlig hälsning Ing-Marie Jonsson

Kommentarer

  • Hej Ing-Marie,
    du kan tyvärr inte signera registreringsansökan elektroniskt.
    Om du kan skanna in ansökan kan du skicka per mejl, vi tar dock inte emot fotograferade ansökningar.

    Vänliga hälsningar
  • Hej. Är detta ändrat nu? Går det nu april 2020 för hanhundens ägare att godkänna en valpkull digitalt? Eller mpåste man åka till andra sidan Sverige för att få blanketten påskriven innan den skickas med posten till er? Med vänlig hälsning Cecilia
  • Tack för din fråga!

    En kollega till mig kommer att svara dig så snart som möjligt.

    Ha en bra dag!
    Veronica Medlemsservice

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.