Registrering titel vid övergångsreglerna

Hej
Jag har tagit 2 stycken 1a pris i lydnadsklass 1 2016. Enligt övergångsreglerna ska jag kunna tillgodoräkna dem som LD startklass.
Jag antar att det inte förs in automatiskt? Jag antar att jag måste ansöka om den titeln?
För ev nya titlar vi tar under 2017 kommer att läggas in automatiskt? Om jag förstått rätt? =)

Mvh Sara

Kommentarer

  • Hej Sara,

    Det är korrekt att du kan ansöka om beteckningen ”Lydnadsdiplom Startklass” (LD Startklass) med de meriter som du åberopar.
    För Lydnadsdiplom som baseras helt på de nya klassindelningarna så kommer beteckningarna att påföras automatiskt men om du vill beställa ett diplom på papper så måste en ansökan ske.
    Du kan läsa mer om reglerna för de nya lydnadsdiplomen via denna länk: http://skk.se/sv/prov-tavling/olika-prov-och-ta...

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.