Registrering men inte utställd

Hej! Jag vill ha valpar på min Golden tik men har förstått att man inte får registrera valparna om hon inte är utställd. Och att det kan bli svårare att få en bra fader till valparna.
Hon är röntgad och ögonlyst ua men utställning är inget för oss! Finns det annat sätt att få hunden bedömd utan att behöva hålla på med utställning?  Jag vill ju gärna att en hund med jättebra egenskaper får avla vidare sina gener

Kommentarer

  • Hej Linn,
    det finns inget krav att hunden måste vara utställd för att få registrera valpar.

    Vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.