Registrering i fler länder än Sverige

Hej,
Kan vår Irländska setter vara registrerad både i SKK och NKK (Norsk Kennelklubb)?
Hälsar Maria

Kommentarer

  • Hej Maria,
    ja det kan den, om du importerar en norsk hund och registrerar om den i SKK så behåller den alltid sitt nummer i hemlandet. Tävlar den sen i Norge så använder du det norska numret.

    Vänliga hälsningar

  • Tack, vår hund är född och reggad i Sverige och för att bli godkänd avelshund i NISK måste den vara reggad även i Norge, går det av den anledningen?
  • Det låter väldigt konstig, är du säker att du inte har missförstått?
    En hund kan bara bli registrerad i det land som ägaren bor i.
    Kontakta Norska kennelklubben om du har fler frågor.

    Vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.