Hur gör jag för att registrera en utlandsägd hund till utställning i Sverige?

Hei hei.Registrering av Norsk hund  for utstilling i Sverige  hvordan går jeg fram??

Kommentarer

  • Hej!

    För att en utlandsregistrerad hund ska kunna delta på utställning, prov eller tävling i Sverige måste hundens uppgifter föras in i SKKs register.
    Om hunden har tävlat i Sverige tidigare med ett stambokfört resultat behövs ingen ytterligare åtgärd.
    Är det första gången som hunden deltar i Sverige måste en kopia på hundens originalstamtavla skickas till reg@skk.se. Den ska innehålla uppgifter om:

    • Hundens registrerade namn
    • Registreringsnummer
    • Ras
    • Födelsedatum
    • Härstamning och uppfödare
    När hundens uppgifter förts in i SKKs databas kan hunden anmälas till svenska utställningar via onlinetjänsten Internetanmälan.
  • Har sendt norsk reg bevis på mail 12.6, men hundene er fremdeles ikke registrert i skk. Påmeldingsfristen til Piteå går ut imorgen, hva gjør jeg?
  • Hej, jag får be dig och maila stamtavlan igen till tavling@skk.se så får vi lägga in hunden i vår databas, när det är gjort så kommer du få ett mail från oss.
  • Dumt at det står at vi skal sende de til reg@skk.se under utenlandske hunder. Håper vi rekker å melde på innen tidsfristen.
  • Hej, maila till reg@skk.se och fråga om hunden har blivit inlagd i vår databas.

  • Ønsker bare å få lagt de inn så fort som mulig slik at jeg kan melde på
  • Har sendt stamtave og registreringsbevis pr.post

    Hundens navn;SKY-Star`s Roxette.

    Regnr:NO 33466/16

    Født:23.12.2016 Bichon havanais.Oppdr.Hege Sky Mokkelbost.
  • Hej,
    hunden NO33466/16 finns inlagd i systemet.

    Vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.