Registrering av valpkull

Pappan till min kull är använd i avel sedan tidigare och aktuella intyg finns sedan en tidigare kull. Måste ögonlysningsintyg och knästatus skickas in igen trots att det blir samma intyg som tidigare eller sparas det hos er?

Kommentarer

  • Hej Mikael!

    Både ögonlysningsresultat och röntgen av knän registreras i hunddata. Är det en utländsk hane med utländska resultat är det dock inte alltid det går att registrera dom. Har du en ras med krav på att hundarna ska vara ögonlysta inom ett år är det viktigt att se att intyget som tidigare använts fortfarande är aktuellt.

    För att få ett mer konkret svar för just denna hund rekommenderar jag att du antingen ringer registreringsavdelningen under telefontiderna,08-795 33 11,  alternativt mailar till reg@skk.se

    God fortsättning!

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.