Registrering av utländska vinnartitlar.

Varför registreras inte titeln German Winner 2017 och German Junior winner 2017?
- Vad är då vitsen med att arrangera vinnarutställningar?

Kommentarer

  • Hej!

    SKKs Utställnings - och championatregler står det: "i utställningskatalogen ska det endast skrivas in internationella och nationella championattitlar, FCIs världs- och sektionsvinnartitlar samt vinnartitlar inom NKU". Det är en gemensam överenskommelse mellan samtliga nordiskakennelklubbar.

    Frågan gällande att registrera fler vinnartitlar än dessa var uppe i en motion på Kennelfullmäktige år 2015,men motionen bifölls inte utan delegaterna röstade enligt CS yrkande; alltså att fler titlar än de som skrivs in i utställningskatalogen inte ska registreras. Motiveringen var "att floran av olika vinnartitlar skulle bli ogenomtränglig och att det kynologiska värdet kan ifrågasättas".

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.