Hur gör jag för att SKK registrera en utländsk valp?

Hej!
Vi har precis hämtat våran valp från en uppfödning i Norge. Han är registrerad och försäkrad här i Sverige. Hur gör jag för att få honom registrerad hos SKK?
mvh
Maria

Kommentarer

  • Hej Maria,

    För att vi ska kunna Svensk registrera din hund ska följande handlingar skickas in:
    • Stamtavlan i original
    • Ifylld registreringsansökan för importerad hund
    • Medlemskap inom organisationen (Är du medlem i en klubb som vi inte administrerar behöver du skicka med något som styrker ditt medlemskap i klubben.) Bli medlem

    • Import från Norge ska bifoga kopia på ägarbevis.
    Original stamtavlan skickas sedan tillbaka mot postförskott med det nya registreringsnumret ditsatt. Se Prislista

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.