Hur Svenskregistrerar man en ny godkänd ras?

Jag har precis läst att miniature american shepherd numer är godkänd i SKK men hur gör jag rent praktiskt för att få min hund registrerad med stamtavla hos SKK? Fyller i något formulär? Jag en stamtavla registrerad i USA, ska den bifogas som kopia? Kostnad?
Tacksam hjälp med min fråga.
Med vänlig hälsning Maria

Kommentarer

  • Hej Maria,

    För att vi ska kunna Svensk registrera din hund ska följande handlingar skickas in:
    • Exportstamtavlan i original, (En ägarslip med ditt namn och adress på ska även bifogas, den utfärdas av "AKC" American Kennel Club.)
    • Ifylld registreringsansökan för importerad hund
    • Medlemskap inom organisationen (Är du medlem i en klubb som vi inte administrerar behöver du skicka med något som styrker ditt medlemskap i klubben.)
    Stamtavlan skickas sedan tillbaka mot postförskott med det nya registreringsnumret ditsatt.

    Bifogar länk gällande prislista och ansökan:
    Prislista
    Registreringsansökan - importerad hund

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.