Jag ska flytta till Nya Zeeland med min hund, hur gör jag för att registrera min hund där?

Hej!

Jag flyttade med min dvärgschnauzer till Nya Zeeland i slutet av 2015. Han är svensk uppfödd och registrerad hos SKK. Jag vill nu gärna registrera honom hos kennel klubben på Nya Zeeland (NZKC). Förutom att jag ska vara medlem hos NZKC så krävs att jag även skaffa bevis på att hunden är/har varit registrerad hos kennel klubben i landet där den kommer ifrån.

Finns där ett intyg jag kan ansöka om hos SKK?

Hälsningar,

Patricia

Kommentarer

  • Hej Patricia,

    Du ska ha en exportstamtavla för att kunna registrera din hund i NZKC, posta din hunds registeringsbevis med chip.nr samt ditt namn och fullständiga adress i Nya Zeeland så utfärdar vi en exportstamtavla.

    Svenska Kennelklubben
    Registreringsavdelningen
    163 85 Spånga

  • Hej!

    Tack för svaret. Skulle man kunna göra detta via email i.e. scanna eller ta ett kort på registreringsbevis? Är det originalet på registreringsbevis man ska posta om det måsta skickas in vid posten?

    Hälsningar,

    Patricia

  • Hej Patricia,
    För att vi ska kunna göra om stamtavlan till en exportstamtavla måste du skicka in originalet av din hund stamtavla.

    Med vänliga hälsningar
    Malin

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.