Registrering bokstäver utländska stamtavlor

När man tittar på stamtavlor som innehåller utländska hundar vore det kul att veta vad bokstäverna i början av regnr representerar för land. Tex LOF, JR eller RKF

Kommentarer

  • Hej Birgitta,

    Tack för din fråga.

    Ja det är spännande att veta var hundarna kommer från. På FCI´s hemsida, som är den internationella organisationen vi tillhör, finns en lista på nationalbeteckningarna för de länder som är medlemmar i FCI. Listan finns under punkt 4 på denna sida

    Lycka till!
    Veronica Medlemsservice

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.