Omregistrering av tappat och/eller felaktigt chip

Bästa Carina!
Jag har köpt en hund från Norge. Då jag hämtade honom först vid 12 veckor 22 mars gjordes en ombesiktning av veterinären inför köp. Där upptäcktes att han tappat sitt chip vilket verifierades med en röntgen. Han chipades om. I hans pass har jag det rätta chip numret men stamtavlan har ju det gamla numret. Har kollat med NKK och veterinären har skickat in till dem att han är omchipad.
Nu vill jag så klart omregistrera honom till ett svensktreg nr och så klart med rätt chipnr. Måste jag först skicka allt till NKK eller hur bär jag mig åt??
Han har reg nr NO31625/17

Kommentarer

  • Hej Therese,
    skriv en notering till oss vad som hänt och så skriver du det som det ska vara på blanketten.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.