Registrerigsnummer

I vilket land har n registrerats vars reg.nr. Börjar med ER. T.ex. ER17219/13
MvhPer

Kommentarer

  • Hej Per,
    Den hunden kommer då från Finland.
  • Varför är de flesta Finska hundar registrerade med FI och andra med ER?
  • De hundar som registreras med ER är registrerade i det finska Annexregistret.

    Detta står i våra registreringsregler
    I Annexregistret registreras hund av ras som inte är erkänd av FCI men som är nationellt erkänd i sitt hemland/ursprungsland av kennelklubb som är erkänd av SKK.

    Bifogar länk till våra registreringsregler där du kan läsa mer om ämnet.
     Gäller från 2017-01-01 till 2017-12-31.
    https://www.skk.se/globalassets/dokument/uppfodning/registreringsregler_r42.pdf

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.