Jag kan inte se min hunds titel på Hunddata.

Hej,
När jag söker på hunddata efter titlar och championat (Sök Championat) så kommer tex. Svensk vinnare inte upp.
Varför gör det inte det?

Vilka titlar är det som inte finns med?

Med vänlig hälsning Sofia

Kommentarer

  • Hej Sofia,

    Vinnartiteln ska synas på hunddata, förutsatt att den är inlagd på hunden. SKK kan tyvärr bara publikt visa sex titlar så har din hund redan sina sex titlar, visas inte den sjunde titeln på hunddata.

  • Hej,
    Okej för jag saknar en del titlar, som tex. Svensk Vinnare.
    Det finns inte med sedan 2015 heller.
    Titeln är inlagd på hunden och det är den enda titeln hunden har så den borde synas isåfall?

  • Hej igen,

    Om du uppger din hunds registeringsnummer ska jag undersöka saken,

  • Det finns registrerat på hundens hunddata.

    Men jag menar där man kan söka fram championat och titlar på hunddata, funktionen "Sök championat". Där kommer inte tex. Svensk Vinnare upp i december vid sökning.

  • Hej igen, Jag förstår vad du menar men för att jag ska kunna undersöka varför titeln inte syns måste jag få din hunds registeringsnummer.

  • Ingen av rasens svenska vinnare kommer fram. Har inte kollat någon annan ras. De är dessa som vann Svensk vinnare inom den ras jag söker.

    SE51400/2015
    SE55391/2016
    S11964/2009
    SE29232/2011
    SE34557/2010

  • Det stämmer att en vinnartitel inte presenteras på sök championat, utan endast presenteras på hunden själv.

    Det är som sagt bara championat som presenteras där men vi tar med oss det till nästa gång det är dags att uppdatera Hunddata.

  • Varför får jag inte fram min hund på hunddata?? skriver i namn reg  . säger att det finns ingen sådan hund!! Har tidigare gått in på hunddata -sök hund då har jag fått upp hunden, stamtavlan mm
  • Hej Ritha,
    prova att skriv bara registreringsnumret.
  • Hej!
    Hur får jag in mina hundar som har blivit ch i rumänien (Fått ch diplom) så att det registreras på mina hundar ? även Nordisk vinnare 2016

    Anette
  • Hej Anette,
    skicka in en kopia på championat bekräftelsen så registrerar vi titeln.
    När det gäller vinnartiteln skickar du in kopia på diplom eller kritik.
  • Hei
    Min hund, Kule Karo av Ronbalt, er norsk champion, men dette kommer ikke opp på SKK sine sider. Hva trenger dere for å legge inn dette og hvem kontakter jeg?

  • Hej Hilde,
    vi uppdaterar bara titlar på svenskägda hundar om det inte är i samband med en valpkull, såg att din hund var norskregistrerad.
  • hej
    hur får min hund sina titlar synliga? just nu står det bara korad

  • Hej Pia,
    Titeln Korad kommer in per automatik därför syns den på hunddata.
    Sen finns det andra titlar som du måste ansöka om för att vi ska kunna registrera dom.
    Bifogar två ansökningsblanketter som du kan kika på.

    Ansökan Diplom
    Ansökan Championat
  • HejHar ansökt om SEUCH på två hundar men det finns ännu inte registrerat. Hur lång tid kan det ta? Corbona's Yoline Trollsångens kr citron-lakrits
  • Hej Mia,
    just nu har vi högsäsong och vi prioriterar valpkullar som ska registreras så tyvärr kan titlarna dröja.
    Det jag kan tipsa dig om är att du själv kan gå in på denna länk: Championatansökan och registrera championatet. Tänk på att alla resultat måste finnas på Hunddata.
  • Hej!
    Min hund har blivit polsk vinnare och Köpenhamnsvinnare, är detta titlar som man kan få registrerade på SKK?
    mvh
  • Hej Emma,
    Nej tyvärr så registrerar vi inte dessa titlar.
    Bifogar länk till våra utställnings och championatsregler där du kan läsa på sid. 95 om vilka vinnare titlar vi registrerar.
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.