Registrera valpkull med utländska föräldrar?

Måste tik och hane vara registreade i Sverige  för att valpar efter dom skall kunna  bli renrasiga. Båda finns i Sverige

Kommentarer

  • Hej,

    Ja, för hundar som ska användas i avel och ägs av person boende i Sverige behövs det att dom svenskregistreras.
    Om det gäller en hund som lånats in från annat land så behöver låneavtal bifogas i samband med registreringsansökan för valpkull.

    Med vänliga hälsningar,

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.