Registrera titel på min hund fast uppfödaren står som ägare?

Jag har en hund på halvfoder som min uppfödare ville stå kvar som ägare på.
Nu har jag tagit en titel på henne (LD startklass). Kan ja registrera det i mitt namn även fast jag inte står som ägare på hunden?

Kommentarer

  • Hej Kim,
    ja det kan du, skicka bara med en notering så vi uppmärksammar vilket namn det ska stå och skickas till.

    Vänliga hälsningar
  • Följdfråga på "uppfödare står som ägare". Jag är hel fodervärd men är den som tävlar och har tagit titlar med hunden. Kan rallylydnadsdiplomet stå i mitt namn istället för uppfödaren? Kan man ändra till "fodervärd" istället för "ägare" på diplomet så det blir rätt?
  • Hej,

    Ja, ange på diplomet vem som ska stå så ordnar vi det.
    Man kan t.ex. ange förare istället för ägare om man vill ha den personen som gått med hunden på tävlingarna.

    Med vänliga hälsningar,
  • Kan man kanske vänta med det tills hon "blir" min? Hon ska löpa nu och ha valpar i vinter om allt går som de ska blir hon ju min då.

    Mvh Kim
  • Hej Kim,
    ja, du kan beställa diplomet precis när du vill.

    Vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.