När kan jag ansöka om kennelnamn?

Har planer på att ta min första valpkull till våren. Har nu två vuxna hundar, en hane och en tik. Ska inte ha någon stor uppfödning. Mer som en hobbyverksamhet. Vill ändå ha ett kennelnamn. När kan jag ansöka om det. Måste man ha haft några/någon kull innan dess? Och hur gör man i så fall?

Kommentarer

  • Hej Marie,

    Du kan ansöka om kennelnamn trots att du ännu inte har haft någon valpkull. Kennelnamn är obligatoriskt för uppfödare som registrerar sin tredje kull och frivilligt dessförinnan.

    Blankett för nyregistrering av kennelnamn (kennelnamn 1) hittar du här Blanketten ska skickas per post till
    Svenska Kennelklubben
    Carina Lundberg
    Box 771
    191 27 Sollentuna

    Du kan läsa mer om att registrera kennelnamn här!

    Lycka till och ha en bra dag!

    Med vänliga hälsningar,
    Svenska Kennelklubben
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.