Registrera importerad hund i SKk

Hej!
Jag undrar hur lång tid handläggningstiden är på att registrera en hund och få stamtavla.i skk från FCI, möjligen om man kan skynda på det?
Vilket bankgiro/plusgiro och hur ser ni vilken hund/hundar det gäller?
Dessutom undrar jag om man kan anmäla en valp till en utställning för 6-9 månader om den är 3 dagar för ung? Alltså 5 månader och 27 dagar

Kommentarer

  • Hej,

    Handläggninstiden för registrering är ca 14 dagar.

    För att vi ska påbörja registreringen så behöver ägaren till hunden skicka in exportstamtavla i original och en blankett för registrering av importerad hund.
    Stamtavlan skickas åter mot postförskott så ingen betalning ska skickas in innan.

    Nej, du kan inte anmäla din hund om den inte uppnåt åldern av 6 månder.

    Med vänliga hälsningar,

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.