Kan jag registrera en ägare på en hund som kommer från annat land?

Hej! Det är så att min bror som för tillfället bor i Kroatien och har köpt en valp där, ska flytta tillbaka till Sverige. Hunden är chippad i Kroatien men vi undrar nu om man kan registrera det även inom SKK? Hunden har ingen stamtavla. Syftet är inte att ställa ut hunden, han ska även kastreras. Vi vill bara att ID-märkningen står på min bror.

Tack!

Mvh Veronika

Kommentarer

  • Hej Veronika!

    Absolut, du kan ägarregistrera hunden hos oss. Om du mejlar oss på djurid@skk.se och frågar efter "Ägaranmälan för oregistrerad hund" så skickar vi dig en!

Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.