Registrerade föräldrar men valpkull utan stamtavla, kan jag själv ordna stamtavla?

HejJag ska ev köpa en 1 årig hund vars föräldrar är reggade i skk men uppfödaren valde att inte regga valparna. Finns det möjlighet för mig att ordna en stamtavla på något sätt eller måste uppfödaren regga hela kullen då?
Mvh Tess

Kommentarer

  • Hej Tess,
    du kan tyvärr inte registrera hunden själv.
    Uppfödaren måste registrera hela valpkullen innan 5 månaders ålder.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.