Registrerad i Statens Jordbruksverk

Hej!

Är spekulant på en hund och ägaren har registrerat den hos jordbruksverket men inte SKK vad tycker ni man ska göra då?

Kommentarer

  • Hej Tom,

    Registreringen hos Statens Jordbruksverk betyder att hunden är ägarregistrerad där, det behöver inte betyda att den inte har en stamtavla med registreringsnummer hos Svenska Kennelklubben. Det är två olika typer av registreringar.

    Om det är stamtavlan med registreringsnumret du tänker på så behöver du antingen kontrollera att du får en stamtavla som är utfärdad av SKK  vid köpet eller också behöver du fråga om registreringsnumret av ägaren och sedan t.ex. kontrollera det med oss på SKK, antingen via Hunddata, via mejl eller telefon 08 795 33 11.

    Läs gärna mer om att göra ett tryggt hundköp på vår egna hemsida och 5 goda skäl att köpa en hund registrered i SKK.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.