Omvandling av R-CACIB till CACIB

Hej,
Min hund har 3 Cacib i Finland och 1 reserv Cacib i Sverige.
Den hund som fick Cacib och vann över oss i Sverige var redan internationell champion enligt hundens ägare. Min undran är: kan jag få vårt RESERV Cacib ändrat redan nu eller måste jag vänta tills vi vunnit sista Cacib i ett tredje land?
Var hittar jag i så fall den blanketten?

Kommentarer

  • Hej,

    För att omvandla ett R-CACIB till CACIB måste man ansöka om det till FCI.
    Blanketten finns på www.fci.be under Regulations -> International Championship
    Heter: Request to turn reserve CACIB (RCACIB) into a CACIB
    (Omvandlingen sker oftast automatiskt men då väntetiden är så lång rekommenderar jag att man skickar in en ansökan för att vara säker på att FCI omvandlar R-CACIBet)

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.