Rätt att deltaga

Jag vet att en svenskägd hund måste vara svenskregistrerad för att ha rätt till start på jaktprov men vad gäller om hunden är svenskregistrerad men ägaren är norsk medborgare?

Kommentarer

  • Hej,

    Om hunden är svenskregistrerad och ägs av person boende i Norge så deltar den under sitt SE nummer när den tävlar i Sverige.

    Om hunden är född i Norge och ska delta på prov i Sverige men ägs av person boende i Norge så behöver den endast läggas in som tävlingshund i SKKs system.

    Med vänliga hälsningar,

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.