Hur länge kan jag lämna min hund ensam?

Hej!
Jag har en fråga angående att lämna sin hund ensam.
1-3 dagar i veckan jobbar jag och min sambo ”kontorstid” samtidigt och är då borta ca 7:00-16:30. Vi rastar då hunden innan vi åker. Han kommer sedan att vara i köket som är stort med mjuk liggplats och fri tillgång till vatten och tuggben/leksaker. Foder får han innan vi åker såklart. Han kommer att via en hundlucka även ha fri tillgång till sin rastgård utomhus samt ett stort inglasat uterum.
Vissa av dessa dagar har vi även en släkting som kan passa honom.
Men är detta en ok lösning?
Tacksam för svar!
Mvh Josefin

Kommentarer

  • Hej Josefin,

    När det gäller regler för hundhållning så rekommenderar jag er att ta kontakt med Jordbruksverket för att se om eran lösning är godkänd.

    Via denna länk så finner du även mycket givande information och regler för hundägare i Sverige.

    Med vänliga hälsningar,

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.