rasbeskrivning

Hej!
Jag undrar hur en rasbeskrivning tas fram?

Hälsningar Lena

Kommentarer

  • Hej,

    Lite svårt att svara på din fråga, vad är det för rasbeskrivning du menar? Är det rasstandard, exteriörbeskrivning, RAS (rasspecifika avelsstrategier) eller något annat?
  • Hej!
    Jag tänker främst på rasstandarden där det beskrivs hur rasen beteendemässigt är.

    /Lena
  • Hej,

    Det är kennelklubben i rasens hemland som beslutar om rasstandarden.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.