Räknas 8 veckor i veckor eller på datum?

Hej
Jag undrar om man räknar 8 veckor på antalet veckor eller i datum?
Exempelvis om valpen är född 6 oktober (2019) och i veckor kan den hämtas den 1 december, men på datum den 6 december.
Vad gäller?
Sedan räknar man ju i datum så att säga, men just dem 8 veckorna undrar jag hur man räknar?
Hälsning

Kommentarer

  • Hej,

    Antalet veckor avser antalet veckor, inte något annat. Mellan den 6 oktober och den 1 december är det alltså åtta veckor.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.