Pyreneer/samojed hund motion

Hej.

Jag undrar hur mycket en hund som är 75 % pyreneer och 25 % samoyed ska motionera? Hon är 7 år gammal och är frisk. Hon väger cirka 38 kg. Hur länge behöver man promenera med henne varje dag? Ibland cyklar vi med henne också så att hon får springa lite.

Tacksam för svar.

Kommentarer

  • Hej Magdalena,

    Att rekommendera vad en enskild individ behöver i motion är svårt utan att känna hunden och veta hundens förutsättningar. Har man möjlighet att låta hunden vara lös? rastats hunden i skogen eller promenerar man på gator och gångvägar? Som sagt det blir många frågetecken men generellt så är det en stor hund som behöver daglig motion gärna i skog och mark, längd och tid beror på hur och var man rastar sin hund.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.