Kan resultat på patella luxuation föras in i SKKs register?

Hej!
Vår hund har patella luxation. Hon var under ett år vid undersökningen men kommer inte opereras förrän hon är 12 månader. Kan det då föras in i skk?

Kommentarer

  • Hej,
    Ett patellaresultat kan endast registreras om hunden har fyllt 12 månader vid undersökningen, SKK:s blankett för patellaundersökning använts, och undersökande veterinär har specialistkompetens i hundens och kattens sjukdomar. Det är viktig information som SKK gärna vill få in så be veterinären göra en undersökning till när hunden fyllt 12 månader, innan operation.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.