Parson vs Jack Russell Terrier

Hej!
Köpte min första Jack Russell för 15 år sedan och nu är det dags igen! Då var det skillnad på hög och lågställda. Nu hittar jag bara högställda under Parson russell. Nu verkar Jrt vara låga och Prt vara höga. Korrekt?
Tack på förhand!

Kommentarer

  • Hej Nina,

    Via vår hemsida www.köpahund.se så finner du rasbeskrivningar för båda raserna du nämner.
    Jack Russel terrier
    Parson Russell terrier

    Det stämmer som du nämner att raserna skiljer sig på just hur högställda dom är.
    Det är den största olikheterna mellan raserna.

    Med vänliga hälsningar,
  • Jack Russel ja - när jag började träna med grythund fanns Jack Russel med höga ben. Jag minns att någon med en sådan berättade för mig att om man parade en JR med en PR så  blev avkomman blandras. Många tror inte mig när jag berättar detta så det var skönt att se ovanst fråga.  Egendomligt att det kan vara på detta viset!

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.