Parning tik, närmar sig 7 år

Hej! Funderar på en andra kull på min tik. Hon kommer paras innan hon fyller 7år, men ev hinner hon fylla 7år innan kullen föds. Måste jag ha vet.intyg eller är det parningsdagen som gäller vid åldersgränsen? Jag tolkar reglerna så, men vill dubbelkolla med er.
/vänligen Jenny Karlsson

Kommentarer

  • Hej Jenny,
    det är parningstillfället som räknas, är hon inte 7 år vid parning så behövs inget veterinärintyg.

    Vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.